Vind een winkel

De geschiedenis van Pearle Opticiens

Pearle Opticiens bestaat al sinds 1959. Sindsdien hebben we ons gespecialiseerd in de beste zorg voor je ogen. Veel mensen vertrouwen de zorg voor hun ogen al jarenlang aan ons toe. Vanaf hun allereerste hippe kinderbril tot innovatieve contactlenzen, van trendbrillen tot de nieuwste zonnebrillencollecties.

org-nl_pearle:/Content Items/2012/overpearle/over-gesch-levenlang2.jpg

org-nl_pearle:/Content Items/2012/overpearle/over-gesch-brilmij-2.jpg

Liefde voor ogen

Onze expertise komt voort uit onze brede interesse in zorg, ogen en de ontwikkelingen in de optiekwereld. Hierdoor heeft ons bedrijf een nieuwsgierige dynamiek ontwikkeld, met altijd vooruitstrevende, interessante mogelijkheden en inzichten. Zo ontwikkelen we ons op het gebied van dunnere brillenglazen, de meest geavanceerde contactlenzen en vernieuwende apparatuur. Dit vertalen we door in de manier waarop we ons bedrijf inrichten en onze service en kennis aanbieden.

Een ding is altijd hetzelfde gebleven: onze liefde voor ogen. Pearle houdt ogen graag scherp en gezond! Wij houden van ogen en ogen houden van ons.

org-nl_pearle:/Content Items/2012/overpearle/over-gesch-1979.jpg

Door de ogen van de klant

Tegenwoordig zie je in veel Nederlandse winkelstraten een Pearle-winkel, maar het begon allemaal met drie winkels in 1959. In dat jaar openende Alfons Hamer winkels in Arnhem, Rotterdam en Papendrecht; de start van optiekketen Brilmij. Hamer was een ondernemer met een geniaal plan: hij plaatste de monturen in rekken, zodat iedereen zelf een zonnebril of bril kon pakken, opzetten en bekijken. Bovendien zorgde hij voor een groot aanbod, zodat de klant genoeg te kiezen had.

Ook vond Hamer dat klanten veel meer service en garanties verdienden. Hij keek hierbij goed naar wat de klant verwacht: professionele zorg voor je ogen en een groot en up-to-date assortiment. Dat was uniek in die tijd. Via marketingcampagnes bracht hij deze visie naar buiten – en dat werkte. Brilmij groeide snel uit tot een goedlopend bedrijf met een groeiend winkelnetwerk.

Van Brilmij tot Grandvision

In 1979 nam het Amerikaanse bedrijf Pearle Vision de Brilmij-keten over. Daarmee maakten ze een indrukwekkend entree op de Europese optiekmarkt. De winkels bleven tot 1990 Brilmij heten en gingen daarna verder onder de naam Pearle Opticiens. In 1996 werden de Europese winkels gekocht door GrandVision. In Nederland hebben we meer dan 320 winkels, met ruim 1.500 medewerkers in de winkels en bijna 300 collega’s op het hoofdkantoor.

De winkels in Nederland, België en Luxemburg zijn nu onderdeel van Grandvision Benelux, met bijna 750 winkels in de portefeuille. Hiermee zijn we wereldwijd de tweede marktleider in optiek. GrandVision Global heeft 6.000 winkels, verdeeld over 44 landen, met in totaal 19.500 medewerkers.

Sterke basis

Met zijn vooruitstrevende visie heeft Alfons Hamer een sterk fundament gelegd voor onze grote naamsbekendheid als professionele, ervaren opticiens. ‘Service en klantbinding zijn de belangrijkste kenmerken van succesvol ondernemerschap’ is een bekende quote van onze oprichter. Hij had gelijk, natuurlijk. We denken er nog steeds zo over.

Wij houden van ogen en ogen worden blij van ons! Pearle. For Happy Eyes.

P.O.S.T.
uw lenzen gratis thuisbezorgd

 

Gratis deskundige oogmeting
 

Pearle declareert voor u bij uw zorgverzekeraar

Partners

Volg ons

org-nl_pearle:/Content Items/2013/home/pnl-footer-ico-facebook.png  org-nl_pearle:/Content Items/2013/home/pnl-footer-ico-youtube.png

Beste opticien van Nederland


org-nl_pearle:/Content Items/2017/10/mbl-bwk.pngorg-nl_pearle:/Content Items/2017/10/mbl-bwa.png