Op 31 juli hebben wij een nieuwe website gelanceerd. Met de komst van de nieuwe website is het nodig om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Dit kun je doen door te klikken op ‘wachtwoord resetten’ op de inlogpagina.
Al meer dan 60 jaar de oogexpert
Al meer dan 60 jaar de oogexpert
Vragen? Neem contact op met onze klantenserviceBezoek een van onze 340 winkels
Meestgestelde vragen
Bij Pearle Opticiens willen we je graag blij maken én houden. Daarom vind je op onze website veel informatie en inspiratie over oogzorg en kijkoplossingen.
Om je nog een handje verder te helpen, hebben we de meest gestelde vragen op een rij gezet en onze gediplomeerde opticiens hebben hierop antwoorden geformuleerd. Navigeer eenvoudig tussen de verschillende onderwerpen:
Brillen | Glazen | Contactlenzen | Zonnebrillen
Welke bril het best bij je gezicht past, hangt af van jouw gezichtsvorm. Bij een rond gezicht staan hoekige monturen mooi omdat je gezicht langer en smaller lijkt. En bij een langwerpig gezicht kun je beter kiezen voor een ronde bril. Wij geven jou een aantal handige tips om je gezichtsvorm te bepalen en de juiste bril erbij te kiezen.
Als je bij ons in de winkel komt om brillen te passen, kun je kiezen uit talloze monturen in verschillende maten. De opticien kijkt daarom graag met je mee om onder andere jouw pupilafstand, de benodigde breedte van de bril en de juiste glashoogte te bepalen. Op basis van deze informatie selecteert hij – samen met jou – de monturen in jouw maat. Lees hier alles over de verschillende brilmaten.
Nadat een opticien jouw ogen heeft opgemeten en de benodigde sterkte bepaald, stuurt hij het brilrecept naar de fabrikant. Daar wordt glas van de juiste filters voorzien en met een diamantenkop in sterkte geslepen. De aansturing van dit proces gebeurt via een computer.
Na het slijpen controleert een machine of het geslepen glas aan de specificaties van de opticien voldoet. Zo niet, dan begint het slijpproces opnieuw. In de laatste stap krijgt het glas diverse coatings voor een krasbestendig- en een anti-reflecterend effect.
Vervolgens wordt het glas naar de opticien in de winkel gestuurd om de glazen in het montuur te slijpen.
Alle monturen van Pearle Opticiens worden gemaakt van hoogwaardig acetaat, metaal, kunststof of natuurlijke materialen zoals steen of hout.
Bij Pearle Opticiens kun je altijd rekenen op kwaliteit. Daarom krijg je op elke bril 2 jaar garantie op productie- en materiaalfouten. Deze garantie geldt ook voor al onze zonnebrillen op sterkte en contactlenzen.
Acetaat is een hypoallergeen materiaal dat is verkregen uit houtpulp en katoenvezels. Dit materiaal is flexibel, sterk en lichtgewicht waardoor acetaat brillen altijd comfortabel aanvoelen. Kunststof brillen zijn ook sterk en licht in gewicht, maar wel minder flexibel dan acetaat.
Ja, onze opticiens kunnen de glazen in het montuur vervangen door nieuwe. Bekijk onze glaspakketten online of kom langs bij een winkel bij jou in de buurt om naar advies en mogelijkheden te vragen.
De breedte van het montuur speelt een belangrijke rol bij de aanschaf van een nieuwe. Heb je al een bril? Dan kun je deze als uitgangspunt nemen. Meet de breedte met een liniaal om je maat te bepalen. Bekijk de volledige instructie voor het bepalen van je brilmaat.
Heb je nog geen bril? Kom dan langs bij een van onze opticiens. Samen met hen bepaal je de juiste brilmaat.
Bij Pearle Opticiens vinden wij het belangrijk dat jij jouw nieuwe bril veilig kunt bewaren. Daarom ontvang je bij aankoop van een nieuwe bril een bijpassende brillenkoker.
Ja, onze opticiens kunnen de glazen in het montuur vervangen door nieuwe. Kom langs bij een winkel bij jou in de buurt om naar advies en mogelijkheden te vragen.
Er is geen verschil tussen varifocaal en multifocaal. Beide termen worden namelijk gebruikt om hetzelfde glas aan te duiden: het gedeelte onderin heeft een sterkte die positiever is dan het bovenste gedeelte. Op die manier kun je zowel van veraf als dichtbij scherp zien.
Met multifocale glazen in een bril heb je een leesgedeelte, een tussengedeelte én een gedeelte om mee in de verte te kijken. Dat betekent altijd scherp zicht: zowel dichtbij als veraf. Alle verschillende gedeeltes in het glas lopen vloeiend in elkaar over. Dit zie je niet in het glas van buitenaf.
Net zoals bij multifocaal, hebben bifocale glazen twee gedeeltes waardoor je zowel veraf als dichtbij scherp ziet. Echter is de overgang tussen de twee lenssterkten vrij abrupt, vergeleken bij multifocaal glas. Bovendien wordt het tussengedeelte niet gecorrigeerd.
Een zonnebril met roadview glazen voorkomt verblinding door een laagstaande zon. De oranjebruine glazen verhogen het contrast, waardoor intens licht en schitteringen worden gefilterd.
Een bril met nightview glazen voorkomt verblinding in het donker en zorgt ervoor dat je beter diepte kunt inschatten. Hierdoor krijgen jouw ogen rust waardoor je ’s nachts comfortabel én veilig rijdt.
Als jouw brilglazen bekrast zijn, probeer de krasjes dan eerst weg te wrijven met babyshampoo en een microvezeldoekje. Lukt het niet op deze manier? Kom dan langs bij een van onze opticiens. Zij geven persoonlijk advies en helpen je graag verder!
Een aantal van onze leveranciers heeft aangegeven dat de productie en levering van enkele contactlenzen (voornamelijk torische lenzen) vertraagd zijn. De levering van de betreffende lenzen kan daardoor oplopen tot meerdere weken.
Vertraging in leveringen is helaas een wereldwijd probleem, veroorzaakt door de toegenomen vraag naar contactlenzen, het tekort aan grondstoffen voor de productie van contactlenzen en het tekort aan transport.
Of jouw lenzen een langere levertijd hebben dan gebruikelijk, kun je zien op de productpagina van de betreffende lens.
Zijn jouw lenzen vertraagd, maar heb je wel spoedig nieuwe lenzen nodig? Kom dan langs in een van onze Pearle winkels en laat je door een van onze opticiens adviseren over een passend alternatief.
Was allereerst je handen. Pak met links de lens uit de houder en plaats deze op je rechterwijsvinger. Doe je linkerarm over je hoofd en trek met deze hand het bovenste ooglid van je rechteroog omhoog, zodat je met je rechtermiddelvinger het onderste ooglid van dit oog omlaag trekt. Kijk met beide ogen vooruit (in een spiegel) om vervolgens de lens in je oog te plaatsen. Laat het ooglid los en knipper voorzichtig. Herhaal dit proces ook voor het andere oog. Lees ook het uitgebreide gebruiksadvies voor contactlenzen.
Heb je zachte lenzen? Was dan allereerst je handen. Doe je linkerarm over je hoofd en trek met deze hand het bovenste ooglid van je rechteroog omhoog. Met je rechtervinger trek je je onderste ooglid omlaag, waarna je de lens tussen de duim en wijsvinger pakt. Herhaal dit proces ook voor het andere oog.
Bij harde lenzen dien je je hoofd naar voren te buigen en je ogen groot te maken. Plaats je linkerhand onder je oog en trek met de rechterwijsvinger je buitenste ooghoek in de richting van je oor. Als je knippert, valt de lens op je hand.
Bekijk ook het gebruiksadvies voor contactlenzen.
Was altijd je handen voordat je je lenzen aanraakt. Leg vervolgens de lens in je hand en druppel er lenzenvloeistof op. Wrijf de lens in 20 seconden schoon door deze op en neer te bewegen (niet draaien!). Spoel de lens vervolgens goed af met lenzenvloeistof. Plaats deze in het midden van de lenzenhouder en doe er lenzenvloeistof bij. Laat ze vervolgens minimaal 6 uur desinfecteren.
Let op: spoel je lenzenhouder nooit af met kraanwater!
Bekijk ook ons advies over het goed onderhouden van je contactlenzen.
Als je net begint met het dragen van contactlenzen, dan moeten je ogen even wennen. Draag daarom je lenzen op dag één slechts 4 uur. Je kunt dit vervolgens verder opbouwen met 2 uur per dag.
Zijn je ogen gewend en draag je je lenzen dagelijks? Houd dan een maximale draagtijd van 12 uur aan. Als je je lenzen regelmatig afwisselt met een bril, dan is een maximale draagtijd van 8 uur aan te raden.
Eenmaal gewend, kun je maandlenzen 30 dagen dragen. Daarna is de houdbaarheid verstreken en kan het ‘doordragen’ van de lenzen oogirritaties en zelfs blijvende oogschade veroorzaken. Weeklenzen kun je maximaal 14 dagen dragen en daglenzen maximaal 1 dag.
Om te voorkomen dat je een contactlens binnenstebuiten indoet, kun je de lens het beste op je vingertop plaatsen. Heeft de cirkelvormige ronding van de rand een lipje? Dan zit de lens waarschijnlijk binnenstebuiten.
Leg de lens in je handpalm, voeg een aantal druppels lenzenvloeistof toe en draai deze in de juiste positie.
Als je regelmatig last hebt van extreem droge ogen, dan zijn daglenzen zeer geschikt voor jou. Daglenzen zijn namelijk de meest gezonde en hygiënische keuze voor jouw ogen. Ze laten veel zuurstof door waardoor ze zeer geschikt zijn voor mensen met gevoelige en droge ogen.
Het is beter om niet te zwemmen met lenzen in. Met lenzen in vergroot je de kans op geïrriteerde ogen of zelfs een oogontsteking.
Bekijk de belangrijkste do's & don’ts voor zwemmen met lenzen.
Nee, het heeft geen zin om een bril óver je lenzen heen te dragen. Dan zie je zelfs slechter. Het zit zo: lenzen corrigeren de afwijking van jouw ogen al. Zet je vervolgens een bril op, dan klopt de correctie niet meer voor jouw oogafwijking.
Een zonnebril zonder sterkte kun je natuurlijk wel combineren met lenzen. Zo bescherm je je ogen optimaal tegen schadelijke Uv-straling.
Wel kun je een bril en contactlenzen prima afwisselen. Handig, bijvoorbeeld wanneer je op vakantie bent.
Het is belangrijk dat je contactlenzen altijd perfect bij jouw ogen passen. Daarom adviseren wij om elk half jaar je ogen te laten controleren door onze contactlensspecialist. Een contactlens controle is gratis als je klant bent bij Pearle.
Draag je een bril? Dan adviseren wij om eens per jaar een oogmeting te laten doen bij een opticien. Indien er in de tussentijd geen klachten zijn, natuurlijk.
Draag je lenzen? Dan raden wij aan om elk half jaar je ogen te laten controleren door onze contactlensspecialist.
Maak eenvoudig en snel een afspraak voor een oogmeting bij een Pearl opticien bij jou in de buurt
Contactlenzen zijn voor vrijwel iedereen en in elke situatie geschikt. Onze contactlenzen zijn namelijk vervaardigd van hoogwaardige materialen.
Maar er zijn uitzonderingen. Bijvoorbeeld als je zware allergieën hebt, werkt in een omgeving met veel stof en chemicaliën of gaat zwemmen.
Benieuwd welke lenzen het beste bij je passen? Maak een afspraak bij de dichtstbijzijnde Pearle Opticiens.
Contactlens laten vallen? Dat is vervelend. Zodra je deze gevonden hebt, is het van groot belang om de lens goed schoon te maken met lenzenvloeistof. Goede hygiëne is namelijk van groot belang voor de gezondheid van jouw ogen!
Weten hoe je je contactlenzen het beste schoonmaakt? Lees onze handige tips.
Lens kwijtgeraakt in je oog, wat nu? Geen paniek: de lens kan namelijk niet achter je oog ‘verdwijnen’. Wel kan deze onder het boven- of onderooglid terechtkomen, waar het wordt tegengehouden door het bindvlies. Bindvlies ligt over het oogwit en buigt om bij de binnenzijde van de oogleden.
Je vindt je lens terug door naar een andere kant uit te kijken. Je oog draait waarna je met een vinger de lens terugduwt op zijn plek. Duw niet te hard, want dan zuigt de contactlens zich vast aan het bindvlies.
Je draagt al harde lenzen van Pearle Opticiens vanaf € 18,25 per maand. Harde lenzen gaan langer mee dan zachte lenzen.Je vindt je lens terug door naar een andere kant uit te kijken. Je oog draait waarna je met een vinger de lens terugduwt op zijn plek. Duw niet te hard, want dan zuigt de contactlens zich vast aan het bindvlies.
De zachte lenzen van Pearle Opticiens bestaan uit maandlenzen, weeklenzen en daglenzen. Je hebt al zachte lenzen vanaf €5,50 per maand.
Allereerst: raak niet in paniek. Neem een ontspannen houding aan en volg deze stappen:
Zachte lenzen
Was je handen. Doe je linkerarm over je hoofd en trek met de linkerhand het bovenste ooglid van je rechteroog omhoog. Met je rechtermiddelvinger trek je je onderste ooglid omlaag. Pak tussen de duim en wijsvinger van je rechterhand de lens uit je oog.
Harde lenzen
Was je handen. Buig je hoofd naar voren en maak je ogen groot. Plaats je linkerhand onder je oog en trek met de rechterwijsvinger je buitenste ooghoek in de richting van je oor. Als je knippert, valt de lens op je hand.
Vraag dan gerust hulp aan een vriend of familielid met ervaring. Of breng een bezoek aan een van onze opticiens voor praktische tips.
Lees ook onze handig tips voor het gebruik van contactlenzen.
Je draagt al nachtlenzen van Pearle Opticiens vanaf € 32,38 per maand.
Als je jouw contactlenzen online wil kopen is het belangrijk om je voorschriften goed te lezen. Op je lenzendoosjes zijn een aantal specificaties terug te vinden, die belangrijk zijn voor het (opnieuw) bestellen van je nieuwe lenzen.
-
BC
Basiscurve: kromming van contactlens in millimeters. Dit wordt aangegeven op de verpakking met BC. -
DIA
Diameter: doorsnede van je lens in millimeters. Dit wordt aangeven op de verpakking met DIA. -
SPH, PWR of D
Sferische sterkte: jouw benodigde oogcorrectie, ofwel oogsterkte. Dit wordt aangegeven op de verpakking met PWR of SPH of D. -
CYL
Cilinder: alleen van toepassing op bij torische lenzen en wordt aangegeven op de verpakking met CYL en is altijd een negatief getal.
Staat er CYL op jouw recept? Dan heb je astigmatisme en moet je lenzen voor astigmatisme bestellen. -
AX of AXIS
As: vermeld in combinatie met de cilindersterkte en wordt aangegeven op de verpakking met AX of AXIS (tussen 0 en 180 graden). -
ADD
Additie: alleen van toepassing op multifocale lenzen en wordt aangegeven op de verpakking met ADD (tussen 0,50 en 3.00). -
Dominantie: Bij multifocale lenzen wordt je voorschrift bepaald door een dominant en een niet-dominant oog. Het dominant oog wordt aangegeven met D, het andere oog met N.
Let op! De voorschrift voor je lenzen verschillen van die van je bril, dus je kan niet het voorschrift van je bril gebruiken. Wil je overstappen naar lenzen? Maak dan een afspraak bij een winkel bij jou in de buurt.
Ja, je kunt een zonnebril op sterkte kopen die perfect is afgestemd op jouw ogen. Zo zie je ook scherp wanneer de zon schijnt! Je koopt al een zonnebril op sterkte voor 79.-
Dit kan zowel in onze winkels als online. Online kun je in onze webshop filteren op de optie 'op sterkte': zonnebrillen op sterkte. Vervolgens kies je jouw zonnebril uit, je klikt op de zonnebril die je wilt bestellen en komt op de pagina terecht van jouw gekozen zonnebril. Aan de rechterkant van de pagina zie je 2 opties: met of zonder sterkte. Klik op 'met sterkte'. Vul je oogmeetgegevens in en bestel jouw zonnebril.
Ja, bij Pearle Opticiens kun je ook terecht voor een zonnebril zonder sterkte. Bekijk onze ruime zonnebrillencollectie online, met merken als Ray-Ban, Polaroid en Michael Kors.
Bij Pearle Opticiens kies je uit verschillende kleuren zonnebrillenglazen. Van blauwe en groene glazen tot trendy geel. Kies jouw favoriete kleur voor een stijlvolle uitstraling!
Wist je trouwens ook dat de kleur van het glas functioneel is? Je leest er alles over in dit blog.
Ja, bij Pearle Opticiens kun je ook terecht voor overzetzonnebrillen.
Bij Pearle kun je de volgende artikelen bestellen:
- Zonnebrillen (op sterkte of zonder sterkte)
- Contactlenzen: dag-, tweewekelijkse- en maandlenzen
- Enkelvoudige brillen
- Computerbrillen
- Leesbrillen
Multifocale brillen en blauw-violet licht brillen kunnen niet online besteld worden, je kunt langskomen in één van onze winkels. We helpen je graag verder.
In onze webshop kun je gemakkelijk en snel een bestelling plaatsen. Kies het gewenste artikel in de categorie lenzen en zonnebrillen en bevestig je keuze met de knop ‘Voeg toe aan winkelmand’. De (zonne)brillen op sterkte zijn (nog) niet online verkrijgbaar. Artikelen die wij standaard op voorraad hebben, zoals zonnebrillen, worden direct in de winkelmand geplaatst. Bestel je lenzen, dan vragen wij om je oogmeetgegevens in te vullen. Deze vind je op je recept of als je al eerder een bestelling hebt geplaatst, kun je een herhaal aankoop doen. Na het invullen van de oogmeetgegevens worden de lenzen direct in de winkelmand geplaatst. Ben je klaar met winkelen? Dan kun je je bestelling betalen. En eventueel een kortingsvoucher inwisselen in de winkelmand. Kies vervolgens hoe je online wilt betalen: via iDEAL of met creditcard (VISA, MasterCard en American Express). Na het afronden van je online bestelling krijg je een orderbevestiging per e-mail. Je orderhistorie vind je gemakkelijk terug in Mijn account. Voor zonnebrillen geldt: op werkdagen voor 15:00 uur besteld, is morgen in huis. Voor contactlenzen geldt een levertijd van gemiddelde vier tot vijf werkdagen.
Het kan zijn dat de orderbevestiging in je spambox terecht is gekomen. Zo niet, neem dan contact op met onze klantenservice. Dan kun je doen op de volgende manieren:
- Via ons contactformulier
- Of bel met ons via: 033-7505 798
Op werkdagen bereikbaar van 10.00u – 17.00u
Nee, helaas niet. Je bestelling wordt automatisch verwerkt en kan niet meer geannuleerd worden. Wel kun je jouw aankoop binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen. Indien je een (zonne)bril bestelt met oogmeetgegevens die niet door Pearle zijn gemeten, op basis van een recept dat niet is afgegeven door Pearle en/of ouder is dan 12 maanden, dan kun je van het herroepingsrecht van de koop op afstand binnen 14 dagen geen gebruikmaken.
Heb je een bril op sterkte gekocht met onze 3 voor 1 actie en wil je een bril retour sturen? Dan moet je beide brillen retourneren, inclusief de waardebon van de 3e bril.
Je kunt bij Pearle Opticiens op een of meer van de volgende manieren betalen:
Via iDEAL. Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af via jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Voor deze betaalmethode is een positief saldo op je bankrekening vereist.
Via creditcard (Visa, MasterCard en American Express). Om jouw creditcardgegevens te beschermen, worden je volledige gegevens gecodeerd via SSL-servers verstuurd en zijn zodoende beveiligd tegen toegang van derden. Over het algemeen geldt bij alle betalingen per creditcard de volgende regeling: Bij misbruik van een creditcard door een onrechtmatige persoon kun je bij jouw creditcardmaatschappij bezwaar maken. In geval van misbruik wordt het bedrag terugbetaald. De meeste creditcardmaatschappijen dragen óf alle kosten óf beperken de aansprakelijkheid tot een eigen risico van niet meer dan 50 euro.
Met Klarna. Bij Pearle Opticiens kan je achteraf betalen met Klarna. Rond vandaag nog je aankoop af en geniet direct van wat je hebt besteld. Door middel van Klarna kan je het product eerst proberen voordat je een betaling doet, zodat je zeker weet dat het bestelde product bij jou past. Je betaalt alleen voor de producten die je houdt. Je hebt 30 dagen om je Klarna aankopen te betalen, maar je kunt er altijd voor kiezen om direct of achteraf te betalen. Selecteer tijdens het afrekenen van jouw producten “Klarna – betaal later”. Hierna zal je worden doorgestuurd naar Klarna om je uitgestelde betaling af te ronden. De betaaltermijn van 30 dagen start zodra jouw aankoop wordt opgestuurd. Via een e-mail van Klarna zal je jouw betaalinstructies ontvangen.
Voor zonnebrillen en contactlenzen wordt bij het bestellen aangegeven wanneer je ze ontvangt. Dit is meestal binnen 3 werkdagen.
Voor een bril op sterkte is de levertijd iets langer. Ook dit wordt aangegeven bij je bestelling. Dit is meestal binnen 5 werkdagen.
Bestel je combinaties van verschillende producten, dan wordt jouw bestelling in meerdere delen verstuurd.
Er zijn geen verzendkosten verbonden aan het online bestellen bij Pearle Opticiens bij bedragen vanaf €25. Bij bedragen tot €25 betaal je €4,99 verzendkosten.
Retourneren is gratis.
Wanneer je bestelling verzonden wordt, ontvang je automatisch een e-mail met daarin de Track & Trace code van je bestelling. Alle producten worden met PostNL verstuurd. De verzending met PostNL neemt één tot twee werkdagen in beslag, na ontvangst van de Track & Trace code.
Ja, je kunt kiezen voor een ander aflever- als factuuradres binnen Nederland bij het plaatsen van je bestelling.
Heb je de maandelijkse levering van je Pearle P.O.S.T lenzen ontvangen dan kun je contact opnemen met de klantenservice via telefoonnummer 0800-2745000.
Heb je een eenmalige bestelling geplaatst via onze webshop, die niet is geleverd dan kun je contact opnemen via telefoonnummer 033-7505 798.
Het kan zijn dat de orderbevestiging in je spambox terecht is gekomen. Zo niet, neem dan contact op met onze klantenservice. Dan kun je doen op de volgende manieren:
- Via ons contactformulier
- Of bel met ons via: 033-7505 798
Op werkdagen bereikbaar van 10.00u – 17.00u
Een aantal van onze leveranciers heeft aangegeven dat de productie en levering van enkele contactlenzen (voornamelijk torische lenzen) vertraagd zijn. De levering van de betreffende lenzen kan daardoor oplopen tot meerdere weken.
Vertraging in leveringen is helaas een wereldwijd probleem, veroorzaakt door de toegenomen vraag naar contactlenzen, het tekort aan grondstoffen voor de productie van contactlenzen en het tekort aan transport.
Of jouw lenzen een langere levertijd hebben dan gebruikelijk, kun je zien op de productpagina van de betreffende lens.
Je hebt het recht om binnen 14 dagen zonder reden de overeenkomst te herroepen. Gebruik hiervoor het retourformulier of het modelformulier voor herroepingsrecht.
Je hebt twee mogelijkheden om een product retour te sturen. Je kunt het pakket terugsturen naar:
Pearle Opticiens Retouren Webshop
Antwoordnummer 148
3760 VD SOESTERBERG
Óf je kunt het pakket inleveren in een van onze winkels.
Voeg altijd het ingevulde retourformulier en de factuur toe aan jouw retourpakket en gebruik de originele verpakking. Zodra je product retour is ontvangen wordt het aankoopbedrag binnen 14 dagen aan je teruggestort.
* Incl. vloeistof (indien van toepassing)
** Bestel je jouw brillen met onze 3 voor 1 actie in onze webshop en wil je een bril retour sturen? Dan moet je beide brillen retourneren, inclusief de waardebon van de 3e bril.
Let op: Mocht je de bestelling retourneren in de originele verzenddoos, verwijder dan eerst de barcode of het label van de doos.
Je mag altijd de bestelling op eigen kosten terugsturen naar:
Zonnebrillen.com
Willem Barentszstraat 1
2315TZ Leiden
Ben je niet helemaal tevreden of twijfel je nog over je nieuwe product en heb je deze in de winkel gekocht? Dan kun je jouw product in de winkel retourneren. Het online retourformulier geldt niet voor aankopen in de winkel. Voor vragen over winkelaankopen kun je contact opnemen met de betreffende winkel.
Je hebt het recht om binnen 14 dagen zonder reden de overeenkomst te herroepen. Gebruik hiervoor het retourformulier of het modelformulier voor herroepingsrecht. Indien je een (zonne)bril bestelt met oogmeetgegevens die niet door Pearle zijn gemeten, op basis van een recept dat niet is afgegeven door Pearle en/of ouder is dan 12 maanden, dan kun je van het herroepingsrecht van de koop op afstand binnen 14 dagen geen gebruikmaken.
Het retourformulier is met je online bestelling meegeleverd. Zit hij er toch niet bij? Dan kan je het hier downloaden.
Zodra we je teruggestuurde product hebben ontvangen, wordt het bedrag binnen 14 dagen naar je rekening overgemaakt uit naam van onze moederorganisatie De Brilmij Groep.
Indien je niet tevreden bent over de geleverde lenzen die je maandelijks ontvangt via Pearle P.O.S.T, dan kun je contact opnemen met de klantenservice via telefoonnummer 0800-2745000.
Ben je niet tevreden over de levering van jouw webshopbestelling, dan kun je contact opnemen via telefoonnummer 033-7505 798.
Neem contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 033 - 7505 798. Hierna kan je je pakket retour sturen (retourneren is gratis). De klantenservice zal na ontvangst van het teruggestuurde artikel, het nieuwe pakket verzenden.
Voor het retour sturen van het verkeerde/ beschadigde artikel heb je twee mogelijkheden. Je kunt het pakket terugsturen naar:
Pearle Opticiens
Antwoordnummer 148
3760 VD SOESTERBERG
Óf je kunt het pakket inleveren bij een van onze winkels.
Voeg altijd het ingevulde retourformulier en de factuur toe aan je retourpakket en gebruik de originele verpakking. Zodra je product retour is ontvangen, wordt het aankoopbedrag binnen 14 dagen teruggestort.
Het is mogelijk om online een bril op sterkte te bestellen. Je kunt kiezen voor een enkelvoudige bril, eventueel met een blauwlichtfilter of zonneglazen.
Ook zonnebrillen zonder sterkte en contactlenzen bestel je eenvoudig online in onze webshop.
Het is mogelijk om met een brilrecept van een ander opticienketen een bril bij Pearle Opticiens te bestellen.
Let op: je bent zelf verantwoordelijk voor het recept met de oogsterktes en het juist invoeren hiervan. Indien het product (op maat) wordt besteld op basis van een recept dat niet is afgegeven door Pearle Opticiens en/of ouder is dan 12 maanden, zullen enkele garanties komen te vervallen, waaronder - maar niet uitsluitend - zichtgarantie en niet-goed-geld-terug garantie. In deze gevallen kun je de koop op afstand binnen de termijn van 14 werkdagen ook niet herroepen.
Op onze website kun je monturen kopen die direct bij je thuis bezorgd worden. Het online reserveren van monturen voor in de winkel is niet mogelijk. Wil je liever eerst verschillende brillen bekijken en passen? Kom dan gerust langs in een Pearle winkel bij jou in de buurt. Daar vind je een ruim assortiment monturen van verschillende merken.
Bij de meeste zorgverzekeraars kun je je aankoopbon zelf indienen wanneer je recht hebt op zorgvergoeding voor contactlenzen of een (zonne)bril op sterkte. Sommige zorgverzekeraars accepteren het niet als je zelf je declaratie indient. In dat geval kun je alleen een aankoop doen in één van onze winkels en dan verzorgen wij je declaratie. Dit is het geval bij Menzis Garant, Anderzorg en Ditzo.
Je kunt jouw Pearle P.O.S.T-abonnement opzeggen of tijdelijk stopzetten bij de klantenservice van Pearle P.O.S.T via 0800 – 2745000 of contact@pearle-post.com
Als je jouw contactlenzen online wil kopen is het belangrijk om je voorschriften goed te lezen. Op je lenzendoosjes zijn een aantal specificaties terug te vinden, die belangrijk zijn voor het (opnieuw) bestellen van je nieuwe lenzen.
-
BC
Basiscurve: kromming van contactlens in millimeters. Dit wordt aangegeven op de verpakking met BC. -
DIA
Diameter: doorsnede van je lens in millimeters. Dit wordt aangeven op de verpakking met DIA. -
SPH, PWR of D
Sferische sterkte: jouw benodigde oogcorrectie, ofwel oogsterkte. Dit wordt aangegeven op de verpakking met PWR of SPH of D. -
CYL
Cilinder: alleen van toepassing op bij torische lenzen en wordt aangegeven op de verpakking met CYL en is altijd een negatief getal.
Staat er CYL op jouw recept? Dan heb je astigmatisme en moet je lenzen voor astigmatisme bestellen. -
AX of AXIS
As: vermeld in combinatie met de cilindersterkte en wordt aangegeven op de verpakking met AX of AXIS (tussen 0 en 180 graden). -
ADD
Additie: alleen van toepassing op multifocale lenzen en wordt aangegeven op de verpakking met ADD (tussen 0,50 en 3.00). -
Dominantie: Bij multifocale lenzen wordt je voorschrift bepaald door een dominant en een niet-dominant oog. Het dominant oog wordt aangegeven met D, het andere oog met N.
Let op! De voorschrift voor je lenzen verschillen van die van je bril, dus je kan niet de voorschrift van je bril gebruiken. Wil je overstappen naar lenzen? Maak dan een afspraak bij een winkel bij jou in de buurt.
Heb je een aanvullende zorgverzekering? Dan heb je jaarlijks of eens per twee à drie jaar recht op een vergoeding. Daaronder vallen ook de computerbril en zonnebril op sterkte. De hoogte van de vergoeding hangt af van jouw zorgverzekeraar.
Benieuwd hoeveel vergoeding jij ontvangt? Bereken jouw zorgvergoeding hier!
Bij Pearle Opticiens wordt jouw vergoeding direct bij vrijwel alle verzekeraars gedeclareerd. Het bedrag trekken we bij de kassa van jouw aankoop af.
Bij de meeste zorgverzekeraars kun je je aankoopbon zelf indienen wanneer je recht hebt op zorgvergoeding voor contactlenzen of een (zonne)bril op sterkte. Sommige zorgverzekeraars accepteren het niet als je zelf je declaratie indient. In dat geval kun je alleen een aankoop doen in één van onze winkels en dan verzorgen wij je declaratie. Dit is het geval bij Menzis Garant, Anderzorg en Ditzo.
De kosten van de oogmeting hangen af van de soort oogmeting. Een oogmeting voor een bril is gratis (ter waarde van €30) bij aankoop van een complete bril of als blijkt dat er geen zichtoplossing nodig is.
De oogmeting voor lenzen kost €35. Daar krijg je gratis testlenzen en lenzenvloeistof bij.
Wil je meer weten over onze oogmeting? Lees hier alles over een oogmeting bij een Pearle opticien.
De oogmeting voor lenzen kost de eerste keer €35. Na de oogmeting krijg je gratis testlenzen en lenzenvloeistof mee naar huis om het uit te proberen. De halfjaarlijkse controles zijn gratis als je klant bent bij Pearle en je lenzen aanschaft bij Pearle.
Maak eenvoudig en snel een afspraak voor je oogmeting bij een Pearle Opticien bij jou in de buurt.
Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (hierna: AVG) van toepassing. Dat betekent dat er vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie (EU). In de AVG zijn regels opgenomen over de bescherming van natuurlijke personen bij de verwerking van persoonsgegevens. De AVG vraagt meer transparantie van bedrijven over hoe zij persoonsgegevens verwerken. Mensen krijgen meer mogelijkheden om voor zichzelf op te komen bij de verwerking van hun gegevens. Hun privacy rechten worden namelijk versterkt en uitgebreid. Voor meer informatie kun je terecht op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.
Pearle verzamelt onder andere je naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, e-mailadres, oogmeetgegevens, betaalgegevens, IP-adres, en gegevens verstrekt door cookies.
Pearle heeft deze gegevens nodig voor het optimaliseren van haar producten en services, en om de dienstverlening te verbeteren en te personaliseren.
Pearle gebruikt de gegevens die zij verzamelt voor de volgende doeleinden:
- Klantenservice
- Communicatie en marketing
- Statistische doeleinden
Ja. Om ervoor te zorgen dat deze gegevens wel veilig gebruikt worden, heeft zij een verwerkersovereenkomst met deze partijen. Gegevens worden gedeeld indien dit noodzakelijk is voor de dienstverlening.
Pearle gaat zorgvuldig met jouw persoonsgegevens om. Pearle gebruikt diverse beveiligingsmethoden en -procedures om jouw persoonsgegevens te beschermen tegen onbevoegde toegang, onbevoegd gebruik of openbaarmaking.
Pearle bewaart de persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het aanbieden van haar producten en het uitvoeren van haar services.
Je kunt altijd het online contactformulier invullen met als onderwerp ‘Verwijderen Persoonsgegevens’ en aangeven dat je je gegevens wilt laten verwijderen. Onze klantenservice streeft ernaar je verzoek binnen 1 maand te verwerken. Indien je je gegevens volledig laat verwijderen, kunnen jouw historische gegevens niet meer door Pearle etc. geraadpleegd worden.
Je kunt altijd het online contactformulier invullen met als onderwerp ‘Inzage Persoonsgegevens’ en aangeven dat je inzage wilt in jouw gegevens. Onze klantenservice streeft ernaar je verzoek binnen 1 maand te verwerken. Je kunt je gegevens inzien in een van onze winkels. Bekijk hoe je jouw gegevens kunt meenemen onder het kopje ‘Recht op dataportabiliteit’.
Vanwege de Wet Bescherming Persoonsgegevens kunnen wij je oogmeetgegevens helaas niet digitaal toesturen, omdat dit persoonlijke en medische gegevens betreffen. Je kunt hiervoor wel bij onze Pearle winkels terecht. Onze collega’s op locatie kunnen de gegevens opvragen bij de winkel waar je jouw aankoop gedaan hebt. Of zij direct gegevens aan je mee kunnen geven is daardoor afhankelijk van de bereikbaarheid van de winkel van je aankoop. Ga je naar de winkel waar je jouw aankoop gedaan hebt? Dan kan de winkel deze gegevens wel direct geven.
Je kunt altijd het online contactformulier invullen met als onderwerp ‘Overdragen Persoonsgegevens’ en aangeven dat je jouw gegevens wilt laten overdragen naar jezelf. Onze klantenservice streeft ernaar jouw verzoek binnen 1 maand te verwerken.
Voor vragen over het gebruik van persoonsgegevens kun je het online contactformulier invullen.
Niet gevonden wat je zocht? Kom gerust langs in de winkel, dan helpen we je verder.