Persberichten
2022
Het (levens)belang van goed zicht in het verkeer.
Het hebben van goed zicht is essentieel voor een veilige situatie onderweg. Meer dan 90% van alle informatie in het verkeer komt binnen via onze ogen. Naar schatting worden 5% van alle verkeersongelukken wereldwijd veroorzaakt door slecht zicht. Met de juiste oogzorg ga je goed voorbereid onderweg en kunnen gevaarlijke situaties in het verkeer worden voorkomen. Om scherp zicht te krijgen op de stand van zaken rondom ooggezondheid en verkeersveiligheid heeft Pearle onderzoek gedaan.
Persberichten
2021
Pearle Opticiens heeft met onderzoeksbureau Motivaction onderzoek gedaan naar het zicht van Nederlanders. Het zicht gaat achteruit, maar men doet er te weinig aan. Ruim een derde van de Nederlanders vindt een periodieke controle van het gebit belangrijker dan een periodieke controle van de ogen, zo blijkt uit het onderzoek. Drie op de tien bril- of lenzendragers erkent dat zij zelf lange tijd niet doorhadden dat hun zicht achteruit ging omdat dit geleidelijk aan gebeurde. Toch is aandacht voor gezonde ogen en goed zicht nu urgenter dan ooit.
Pearle Opticiens heeft op donderdag 14 oktober 2021 (World Sight Day) een donatie gedaan aan het Oogfonds ter waarde van 3000 euro. Dit hebben zij gedaan omdat zij het belangrijk vinden dat goed zicht voor iedereen toegankelijk moet zijn. Daarvoor is er meer onderzoek nodig naar oogaandoeningen.
2020
Pearle Opticiens is per direct toegetreden tot het zakelijk netwerk van PSV als partner van PSV Esports (de virtuele voetbaltak van PSV). Beide partijen hebben zich voor de duur van een jaar aan elkaar verbonden en trekken gezamenlijk op om gamende jongeren bewust te maken van de gevolgen van intensief beeldschermgebruik voor de ogen. Samen met PSV esporters Ali Riza Aygün en Yusuf Ercan gaat Pearle jongeren preventieve oefeningen aanreiken die in het teken staan van de 20-20-2 regel: na 20 minuten dichtbij kijken, tenminste 20 seconden in de verte kijken en twee uur per dag naar buiten.
2019
Pearle Opticiens beschermt 140.000 ogen tijdens jaarwisseling. Nadat vorig jaar verkopers van vuurwerk al verplicht werden om een vuurwerkbril mee te geven, blijkt nu dat bijna driekwart van de jongeren, tussen de 10 en 18 jaar oud, vindt dat een vuurwerkbril verplicht moet worden. Dit en meer komt naar voren in het vuurwerkonderzoek dat in opdracht van Pearle Opticiens is uitgevoerd door een onafhankelijk onderzoeksbureau.
Pearle is al 60 jaar de expert op het gebied van oogzorg en deze expertise wordt tijdens de gehele campagne gedeeld. Denk aan informatie over hoe je je ogen kan beschermen tegen het blauwe licht van een iPad of computer met behulp van een computerbril of blauwfilterbril of hoe je met de 20-20-2 regel de zo te noemen ‘vierkante ogen’ door te veel schermgebruik bij zowel volwassenen als kinderen kan voorkomen. Aangezien gezonde voeding ook belangrijk is om je ogen zo lang mogelijk gezond te houden, deelt Pearle tijdens hun 60 jaar campagne ook ‘oog-gezonde’ smoothies uit, met ingrediënten en vitamines die goed zijn voor je ogen.
Kinderogen hebben veel te lijden onder het dagelijkse schermgebruik. Dat kan schade toebrengen aan hun gezichtsvermogen. Pearle Opticiens geeft daarom tips voor verantwoord beeldschermgebruik door kinderen. Met de Pearle online oogtest voor kinderen kan bekeken worden hoe het met de gezondheid van de ogen van een kind staat.
2018
Pearle Opticiens wil dat je ogen in goede gezondheid mee het nieuwe jaar in kunnen. Daarom delen zij vuurwerkbrillen uit, die je gratis kunt ophalen in een winkel in de buurt.
De Pearle vestiging heeft naast een nieuw uiterlijk, ook een heel nieuw winkelconcept, met interactieve features als tablets en touchscreens. Ook ligt er meer nadruk op transparantie; het vakmanschap van Pearle is nu veel beter zichtbaar.
Steeds meer kinderen worden, onnodig, bijziend. Dit komt door het vele binnenzijn en dichtbij-kijken. Om kids te stimuleren naar buiten te gaan, maakte Pearle samen met een kinderboekenschrijven een buitenboek voor kinderen.
2017
Uit onderzoek van Pearle Opticiens, onder ruim 1000 Nederlandse jongeren tussen de 10 en 18 jaar, blijkt dat de doelgroep weleens risico’s neemt als het gaat om vuurwerk.
2016
Afgelopen Oud & Nieuw hebben 160 mensen oogletsel door vuurwerk opgelopen. Meer dan 40% was omstander en stak zelf geen vuurwerk af.
Bijna iedere volwassenen heeft een zonnebril, maar lang niet elk kind. Toch is het juist belangrijk voor kinderen om hun ogen te beschermen tegen schadelijke Uv-straling.
2015
Elke jaarwisselingen raken honderden Nederlanders gewond door vuurwerk. Omdat wij alle ogen heelhuids mee willen nemen naar het nieuwe jaar, delen we gratis vuurwerkbrillen uit.
In samenwerking met Veilig Verkeer Nederland onderzocht Pearle Opticiens hoe het gesteld is met de verkeersveiligheid. De schokkende conclusies waren dat 1 op de 10 niet goed ziet in het verkeer en zelfs 1 op de 3 weleens in gevaar is gekomen door slecht zicht.