Al onze winkels zijn weer open!

Je kunt bij jouw Pearle Opticien terecht voor:

specifieke vragen;
het ophalen van je bestelde bril;
het afstellen van je bril;
het repareren van een kapotte bril;
het aantekenen van een multifocale bril;
het afhalen van lenzen of je lenzenvloeistof;
een oogmeting voor een bril of Oogscan®;
een contactlenscontrole en/of oogmeting voor lenzen.

Oogmetingen op afstand

Om veilige oogmetingen voor brillen en lenzen te kunnen verrichten, gaan we zorgvuldig te werk. We hebben onze winkels ingericht volgens strikte richtlijnen en protocollen die we hebben opgesteld met onze branchevereniging UFON. Veilig en verantwoord. Zodat we de gezondheid van onze klanten én medewerkers kunnen blijven waarborgen.

Maak een afspraak

Onze gratis oogmeting (t.w.v. €30.-) wordt altijd door erkende opticiens of optometristen uitgevoerd. Zo weet je zeker dat je kloppende resultaten krijgt. 

Blijf gezond, veilig én naar elkaar omkijken

Meest gestelde vragen & antwoorden

Onze winkels zijn tijdens reguliere openingstijden geopend (met uitzondering van zondagen, koopavonden en feestdagen). Je kunt bij ons terecht voor:

  • Het passen van een bril en/of zonnebril
  • Het ophalen van een bril, zonnebril, lenzen en/of lenzenvloeistof
  • Reparatie en/of het afstellen van bril en/of zonnebril 
  • Oogmeting voor een bril (in alle winkels)
  • Oogmeting voor lenzen (in sommige winkels*)

Uiteraard ben je ook welkom voor specifieke vragen. In alle gevallen houden wij 1,5 meter afstand van elkaar en van onze klanten.

Bekijk de openingstijden van jouw Pearle Opticien.

Wij hanteren maximaal 1 klant per 10 vierkante meter zodat we 1,5 meter afstand kunnen waarborgen. Je mag iemand meenemen naar je afspraak, zoals een familielid of begeleider. We vragen je op tijd aanwezig te zijn bij je gemaakte afspraak. Dit om te voorkomen dat we niet met teveel mensen tegelijkertijd in onze winkels zullen staan.
In de winkel is een wachtplek waar je plaats kunt nemen. Is deze op moment van aankomst al bezet? Dan vragen we je om even buiten te wachten.

In de oogmeetruimte mag maar één klant naar binnen. De eventuele andere persoon kan buiten de ruimte wachten.

We raden je aan om een afspraak in te plannen voor een winkelbezoek. Klanten met een afspraak hebben voorrang. Je kunt een afspraak inplannen via het directe telefoonnummer van de winkel of via onze website. Je kunt een afspraak maken voor:

  • Het passen van een bril en/of zonnebril
  • Reparatie en/of het afstellen van bril en/of zonnebril
  • Oogmeting voor een bril
  • Contactlenscontroles en oogmetingen voor lenzen

Voor het ophalen van je bril, zonnebril, lenzen en/of lenzenvloeistof hoef je geen afspraak te maken.
In alle gevallen houden wij 1,5 meter afstand van elkaar en van onze klanten.

Bekijk de openingstijden van jouw Pearle Opticien.

We raden je aan om een afspraak in te plannen voor een winkelbezoek. Klanten met een afspraak hebben voorrang. Je kunt een afspraak inplannen via het directe telefoonnummer van de winkel of via onze website

Op dit moment kunnen wij helaas geen oogdruk meten. Dit heeft geen negatieve impact op de kwaliteit van de oogmeting. Je kunt later terugkomen om de oogdruk alsnog op te laten meten. 

Onze medewerkers treffen de volgende maatregelen, voor hun eigen, maar ook voor jouw gezondheid:

  • We geven je tijdelijk geen hand bij binnenkomst of bij afscheid;
  • We houden (tenminste) 1,5 meter afstand;
  • Bij de ingang staat voor onze klanten desinfecterende handgel;
  • Wij wassen onze handen (20 seconden) regelmatig en grondig met zeep;
  • Wij reinigen na gebruik al ons winkelapparatuur en materialen waarmee klanten in contact zijn gekomen;
  • Alle brillen en zonnebrillen worden na gebruik gereinigd;
  • Hoesten en niezen doen we aan de binnenzijde van onze elleboog;
  • We vragen je zoveel mogelijk met pin te betalen. Na je bezoek desinfecteren wij altijd onze pinterminal.

Bij Pearle is iedereen altijd welkom, maar ervaar je de klachten die het RIVM heeft omschreven als symptomen van het Coronavirus (verkouden, keelpijn, benauwd of andere klachten), dan vragen wij je om thuis te blijven. Een dag (24 uur) nadat de klachten over zijn, ben je uiteraard weer welkom bij ons.

De (zonne)bril wordt voor het afstellen eerst goed gereinigd door de winkelmedewerker. Vervolgens kun je de (zonne)bril zelf opzetten. We vragen je om de haren en/of het oor opzij te doen, zodat onze winkelmedewerker goed kan bekijken of de bril goed zit. Als deze toch nog verder aangepast moet worden, reinigen we de (zonne)bril eerst voor we hem opnieuw aan je geven. Zo gaan we door tot de (zonne)bril goed zit. Gereedschappen zoals een tang en schroevendraaier worden uiteraard ook gereinigd.

Je mag maximaal 5 monturen of zonnebrillen uitkiezen om te passen. Deze worden in een bakje naar je toegebracht, zodat je de brillen kunt passen. Na het passen worden deze monturen grondig gereinigd voor eventuele volgende klanten.

Je product kan zeker thuisgestuurd worden, in overleg met de winkel. Je ontvangt bericht van de winkel wanneer je bestelling opgehaald of verstuurd kan worden.

Wij voeren in alle winkels weer oogmetingen uit, voor zowel brillen als lenzen. Maak hiervoor vooraf een afspraak.

Contactlenzenzonnebrillenlenzenvloeistof en een enkelvoudige bril op sterkte kun je online bestellen. We bezorgen gratis en je kunt ook gratis retourneren. De levertijden kunnen wel vertraagd zijn vanwege het coronavirus. Staan de contactlenzen die je normaliter draagt van Pearle er niet tussen? Vul dan dit online formulier in, dan kunnen we je snel verder helpen.

Ook zijn onze winkels volgens reguliere openingstijden geopend. Bekijk de openingstijden van jouw Pearle Opticien.

Ja, het lenzenabonnement loopt door, dus je blijft elke maand je lenzen en eventueel vloeistof ontvangen. Heb je een abonnement en is je vloeistof eerder op? Of heb je andere vragen over je lenzenabonnement? Neem dan contact met ons op via 0800 – 2745 000 (gratis, op werkdagen tussen 09:00 en 18:00), dan helpen we je graag verder.

Uiteraard kun je jouw contactlenzenlenzenvloeistofzonnebril en bril op sterkte nog wel via onze webshop bestellen.
Er zeker van zijn dat je niet zonder lenzen zit? Dan kun je ons lenzenabonnement overwegen. Dan worden je lenzen (en vloeistof!) thuisgestuurd. Het abonnement is maandelijks opzegbaar.