Veelgestelde vragen

 

bril glazen
Pearle Opticiens doet er alles aan om u zo volledig mogelijk te informeren. Toch kan het natuurlijk zijn dat u informatie niet kunt vinden.

Misschien bieden de veelgestelde vragen hieronder uitkomst?

 

Algemene vragen


Welke producten kunnen online besteld worden?
Op welke manieren kan ik online betalen?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn persoonlijke gegevens niet bewaard blijven?
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Wat is de levertijd van mijn bestelling via de webshop van Pearle?
Wat zijn de verzendkosten?
Mijn bestelling is niet bezorgd. Wat nu?
Ontvang ik korting op mijn online bestelling?
Hoeveel kost een oogmeting?
Wat zijn de bedrijfsgegevens?
Kan ik de verzending van mijn bestelling volgen?

 

 

Retourneren en annuleren

Kan ik producten die ik via internet besteld heb retourneren?
Kan ik mijn bestelling via de webshop annuleren?
Hoe kan ik een online besteld product retour sturen?
Hoe kan ik een contactlens abonnement (P.O.S.T.) (tijdelijk) stopzetten of opzeggen?
Ik ben niet tevreden met mijn bestelling. Wat nu?
Welke termijn hanteert Pearle om mijn aankoopbedrag terug te betalen?

 

 

Product informatie

Hoeveel kosten de lenzen online bij Pearle?
Zijn online bestelde contactlenzen goedkoper dan in de Pearle winkels?
Pearle voert het merk iWear lenzen en vloeistoffen. Wat is het verschil met de lenzen van de bekende merken?
Waarom zijn lenzen van Pearle duurder dan andere webshop aanbieders?
Waarom zijn sommige type contactlenzen duurder dan andere typen?
Mijn lenzen staan niet op de webshop, maar zijn wel in de winkel beschikbaar. Hoe kan dat?
Kan ik lenzenvloeistof los online bestellen?
Ik heb nu maandlenzen, maar zou graag daglenzen willen. Wat is het verschil?
Kan ik ook 1 maand lenzen bestellen of 2 maanden?
Hoe weet ik wat mijn as / cilinder / basiscurve (radius) afwijking is?
Is de levertijd van lenzen altijd binnen 5 dagen?
Is de zonnebril ook in een andere kleur / maat te leveren?

 

 

Garanties en reparaties

Welke garanties gelden er voor mijn online bestelde contactlenzen?
Welke garanties gelden er voor mijn online bestelde zonnebril?
Wat moet ik doen wanneer mijn zonnebril gerepareerd moet worden?
Op alle aankopen gelden wettelijke garanties

 

 

Advies

Ik wil graag beginnen met het dragen van contactlenzen bij Pearle. Hoe werkt dat?
Ik heb mijn ogen onlangs laten opmeten voor een bril. Kan ik deze aanmeting gebruiken voor mijn contactlenzen?
Kunnen jullie mij adviseren welke lens ik moet gebruiken?
Welke vloeistof moet ik bij mijn lenzen kiezen?
Waar kan ik terecht voor problemen over mijn contactlenzen?
Mijn via internet bestelde zonnebril zit niet lekker, kan deze in de winkel worden afgesteld?
Moet ik mijn lenzen in hebben bij een contactlenscontrole?

 

 

Algemene vragen


Welke producten kunnen online besteld worden?
Zonnebrillen, contactlenzen en vloeistoffen kunnen online besteld worden. [top]

Op welke manieren kan ik online betalen?
Een éénmalige bestelling van contactlenzen en zonnebrillen kunt u online betalen via iDeal of met creditcard. Indien u een maand abonnement bij Pearle online afsluit om maandelijks uw lenzen thuis te laten bezorgen, betaalt u de eerste maand met iDeal. Daarna worden de maandelijkse leveringen via automatisch incasso afgeschreven. [top]

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn persoonlijke gegevens niet bewaard blijven?
Wanneer u een bestelling plaatst, kunt u een account aanmaken. Dit is niet verplicht, maar wel handig: u kunt uw bestelgeschiedenis altijd online inzien en eenvoudig een herhaalbestelling plaatsen. Maakt u geen account aan, dan vult u de volgende keer opnieuw uw gegevens in. [top]

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja dit is mogelijk. Wanneer u een bestelling plaatst kunt u kiezen voor een bezorgadres dat afwijkt van het factuuradres. Doet u dat niet dan wordt de bestelling afgeleverd op het hetzelfde adres als het factuuradres. [top]

Wat is de levertijd van mijn bestelling via de webshop van Pearle?
De meeste bestellingen worden binnen vijf werkdagen bezorgd op het adres dat u heeft opgegeven. De verwachte levertijd staat aangegeven op de productpagina van het desbetreffende product. [top]

Wat zijn de verzendkosten?
Er zijn geen verzendkosten verbonden aan het online bestellen bij Pearle. [top]

Mijn bestelling is niet bezorgd. Wat nu?
Wanneer uw bestelling niet bezorgd is, kunt u contact opnemen met Pearle Klantenservice via 0800-2745000 (optie 2). [top]

Ontvang ik korting op mijn online bestelling?
Bij elk product dat u online bestelt staat duidelijk vermeld of er een korting van toepassing is. [top]

Hoeveel kost een oogmeting?
Wij voeren gratis een oogmeting uit, meetgegevens kunt u ook terugvinden op uw aankoopbon. Mocht u geen bril bij Pearle Opticiens kopen, maar wilt u wel het recept van de oogmeting hebben, dan kost dit €30,-. [top]

Wat zijn de bedrijfsgegevens?
Brilmij Groep B.V. h.o.d.n. Pearle Opticiens
Amersfoortsestraat 84-A
3769 AM Soesterberg
Tel: 033-4697200
Email: service@pearle.nl
BTW nr: NL805357233B01
K.v.K. nr 31047357
[top]

Kan ik de verzending van mijn bestelling volgen?
Wanneer je bestelling verzonden wordt, ontvang je automatisch een e-mail met daarin de Track & Trace code van de bestelling. De verzending met PostNL neemt 1 tot 2 werkdagen in beslag. Alle producten worden met PostNL en verstuurd en zijn daarom te volgen. [top]

 

 

Retourneren en annuleren


Kan ik producten die ik via internet besteld heb retourneren?
U heeft 2 mogelijkheden om een product retour te sturen. U kunt het pakket terugsturen naar:

Pearle Opticiens Retouren Webshop
Antwoordnummer 148
3760 VD SOESTERBERG

Óf u kunt het pakket inleveren in één van onze winkels.

Voeg altijd het ingevulde retourformulier en de factuur toe aan uw retourpakket en gebruik de originele verpakking. Zodra uw product retour is ontvangen wordt het aankoopbedrag binnen 14 dagen aan u teruggestort. [top]

Kan ik mijn bestelling via de webshop annuleren?
Nee, helaas niet. Uw bestelling wordt automatisch verwerkt en kan niet meer geannuleerd worden. Zolang het product onbeschadigd is, kunt u uw aankoop wel binnen veertien dagen na ontvangst terugsturen. [top]

Hoe kan ik een contactlens abonnement (P.O.S.T.) (tijdelijk) stopzetten of opzeggen?
U kunt uw P.O.S.T. abonnement telefonisch opzeggen of (tijdelijk) stopzetten bij de Klantenservice van P.O.S.T: 0800 – 2745000 (optie 1). [top]

Ik ben niet tevreden met mijn bestelling. Wat nu?
Neem contact op met onze Klantenservice als u ontevreden bent over uw bestelling. U kunt ons bereiken via 0800 – 2745000 (optie 2). [top]

Welke termijn hanteert Pearle om mijn aankoopbedrag terug te betalen?
Het aankoopbedrag wordt binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het geretourneerde product teruggestort op uw bankrekeningnummer uit hoofde van Brilmij Groep. [top]

 

 

Product informatie


Hoeveel kosten de lenzen online bij Pearle?
In de webshop staan de prijzen vermeld bij de contactlenzen. De prijs van contactlenzen hangt af van het materiaal, de zuurstofdoorlaatbaarheid en de vervangingsfrequentie. De contactlensspecialist van Pearle kan u hier alles over vertellen. [top]

Zijn online bestelde contactlenzen goedkoper dan in de Pearle winkels?
Contactlenzen die u online bestelt hebben dezelfde prijs als in de Pearle winkel. Ook als er kortingen van toepassing zijn. Wel is het mogelijk dat er bepaalde contactlenzen in de winkels verkrijgbaar zijn, die niet online bij Pearle besteld kunnen worden, zoals multifocale lenzen, harde lenzen en nachtlenzen. [top]

Pearle voert het merk iWear lenzen en vloeistoffen. Wat is het verschil met de lenzen van de bekende merken?
Als een van ’s wereld grootste optiekketens heeft Pearle met de bekendste contactlensleveranciers afspraken gemaakt dat zij hun beste lenzen mogen verkopen onder het iWear-label. Het iWear assortiment bestaat dan ook uit de meest innovatieve contactlenzen en vloeistoffen van dit moment. [top]

Waarom zijn lenzen van Pearle duurder dan andere webshop aanbieders?
Pearle Opticiens biedt een compleet contactlensprogramma aan met gratis halfjaarlijkse controles, vloeistoffen, service en professionele oogzorg. U kunt bovendien kiezen voor het P.O.S.T.-systeem. Uw contactlenzen worden maandelijks gratis thuisbezorgd, om de maand wordt uw contactlenzenvloeistof meegestuurd. U betaalt de lenzen via een maandelijkse automatische incasso. [top]

Waarom zijn sommige type contactlenzen duurder dan andere typen?
Wanneer u een product hebt geselecteerd kunt u in de product omschrijving en de specificaties zien wat de specifieke eigenschappen zijn van de gekozen contactlenzen. De prijs van contactlenzen hangt af van het materiaal , de zuurstofdoorlaatbaarheid en de vervangingsfrequentie. De contactlensspecialist van Pearle kan u hier alles over vertellen. [top]

Mijn lenzen staan niet op de webshop, maar zijn wel in de winkel beschikbaar. Hoe kan dat?
Niet alle lenzen zijn online beschikbaar. Pearle heeft alleen haar eigen assortiment lenzen en vloeistoffen online beschikbaar gesteld. [top]

Kan ik lenzenvloeistof los online bestellen?
Door op de tab “vloeistoffen” te klikken heeft u de keuze uit een aantal van onze meest verkochte vloeistoffen. Deze kunt u direct online bestellen en bij u thuis laten bezorgen. [top]

Ik heb nu maandlenzen, maar zou graag daglenzen willen. Wat is het verschil?
Daglenzen zijn zachte contactlenzen die ontworpen zijn om één dag te dragen waarna ze weggegooid worden. Het voordeel van daglenzen is dat ze niet gereinigd en gedesinfecteerd hoeven te worden. Daglenzen zijn dus ideaal om af en toe te dragen ( bijvoorbeeld in combinatie met een bril ); tijdens sporten of vakantieperiode. Maar natuurlijk kunt u ook elke dag daglenzen dragen. Wilt u overstappen op een ander lenstype, laat u dan eerst adviseren door uw Pearle contactlensspecialist. [top]

Kan ik ook 1 maand lenzen bestellen of 2 maanden?
Wanneer u een product hebt geselecteerd kunt u bij “Selecteer leveringsmethode” kiezen of u een abonnement wilt of dat u éénmalig wilt bestellen. Hier kunt u zien voor welke gebruiksperiode de betreffende contactlens bestelbaar is. [top]

Hoe weet ik wat mijn as / cilinder / basiscurve (radius) afwijking is?
Uw contactlensgegevens staan altijd op het kartonnen doosje waarin de lenzen verpakt zijn. [top]

Is de levertijd van lenzen altijd binnen 5 dagen?
Voor de meeste lenzen geldt dat de levertijd binnen 5 dagen is. Voor lenzen met hogere sterktes kan het zijn dat de levertijd een aantal dagen langer is, omdat deze apart besteld moeten worden. [top]

Is de zonnebril ook in een andere kleur / maat te leveren?
Alle afgebeelde zonnebrillen die aangeboden worden op de webshop van Pearle zijn leverbaar. Echter, niet het volledige zonnebril assortiment van Pearle is online te bestellen. Voor andere kleuren of maten kunt u voor advies terecht in één van onze winkels waar e.e.a. kan worden nagekeken. [top]

 

 

Garanties en reparaties


Welke garanties gelden er voor mijn online bestelde contactlenzen?

  • Lenzen besteld met aanpassing bij een Pearle contactlensspecialist
  • Als u de lenzen heeft laten aanmeten bij de Pearle contactlensspecialist volgt er een proefperiode met daarin een controle. Gedurende deze proefperiode kunt u lenzen proberen totdat de juiste lens gevonden is. Vervolgens wordt samen met de contactlensspecialist bepaald welk type lens voor u geschikt is waarna u over kunt gaan tot de aanschaf van bijvoorbeeld een half jaar pakket via onze webshop. Mocht er onverhoopt een product- of materiaalfout aan het licht komen, dan kunt u zich wenden tot uw contactlensspecialist die de lens naar de fabrikant ter beoordeling zal opsturen. Wanneer er sprake is van een fabricage fout ontvangt u uiteraard kosteloos nieuwe lenzen van Pearle. [top]

  • Lenzen besteld zonder aanpassing van de Pearle contactlensspecialist
  • Als u de lenzen niet heeft laten aanmeten door een Pearle contactlensspecialist geldt er geen garantie. U bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens voor hetgeen u bestelt . Mocht er onverhoopt een product- of materiaalfout aan het licht komen, dan kunt u zich wenden tot uw contactlensspecialist die de lens naar de fabrikant ter beoordeling zal opsturen. Wanneer er sprake is van een fabricage fout ontvangt u uiteraard kosteloos nieuwe lenzen van Pearle. [top]


Welke garanties gelden er voor mijn online bestelde zonnebril?
Op elke bril geeft Pearle Opticiens twee jaar fabrieksgarantie. Defecten die zijn ontstaan door onjuist gebruik of slijtage vallen niet onder deze garantie. Om gebruik te maken van garantie bezoekt u uw Pearle winkel die de bril zal beoordelen. U dient hier uw factuur te overhandigen. [top]

Wat moet ik doen wanneer mijn zonnebril gerepareerd moet worden?
Wanneer uw zonnebril onverhoopt defect is geraakt, kunt u uw Pearle service winkel bezoeken om te laten beoordelen of de bril gerepareerd kan worden. [top]

Op alle aankopen gelden wettelijke garanties
Pearle Opticiens staat er voor in dat onze producten voldoen aan de overeenkomst, de in ons aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de koopovereenkomst bestaande wettelijke bepalingen en overheidsvoorschriften. Indien dit niet het geval is, neem contact met ons op. [top]

 

 

Advies


Ik wil graag beginnen met het dragen van contactlenzen bij Pearle. Hoe werkt dat?
Als u wilt starten met het dragen van contactlenzen bij Pearle, adviseren wij u een professionele aanpassing bij één van onze contactlensspecialisten te laten uitvoeren. Deze aanpassing bestaat uit een vooronderzoek, paslenzen, een instructie, vloeistoffen en controles gedurende de proefperiode. De kosten hiervan bedragen €35,-. [top]

Ik heb mijn ogen onlangs laten opmeten voor een bril. Kan ik deze aanmeting gebruiken voor mijn contactlenzen?
Nee, dit is niet mogelijk. Wanneer uw ogen zijn gemeten ten behoeve van een bril kunt u deze gegevens niet gebruiken voor contactlenzen. Hiervoor dient een contactlensaanpassing uitgevoerd te worden om na te gaan welk type lens uit het Pearle assortiment geschikt is voor uw ogen. Wij adviseren u een afspraak te maken met één van onze contactlensspecialisten. [top]

Kunnen jullie mij adviseren welke lens ik moet gebruiken?
Voor advies kunt u terecht bij één van onze contactlensspecialisten. Deze zal door middel van een contactlensaanpassing bepalen welk type lens geschikt voor u is. Wanneer u al lenzen draagt, wordt op de webshop van Pearle per type lens een korte omschrijving vermeld met een aantal belangrijke specificaties. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u het beste contact opnemen met een contactlensspecialist in één van onze Pearle winkels bij u in de buurt. [top]

Welke vloeistof moet ik bij mijn lenzen kiezen?
Onze iWear All-in 1 vloeistoffen kunt u in principe bij alle soorten zachte contactlenzen gebruiken. Op de webshop van Pearle wordt per type vloeistof een korte omschrijving vermeld met een aantal belangrijke specificaties. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u het beste contact opnemen met een contactlensspecialist in één van onze Pearle winkels bij u in de buurt. [top]

Waar kan ik terecht voor problemen over mijn contactlenzen?
Voor specifieke vragen over uw type contactlenzen kunt u terecht bij de contactlensspecialist in uw service winkel. [top]

Ik heb nu daglenzen maar die vind ik duur. Welke lenzen zou u mij adviseren?
U kunt in plaats van 7 dagen per week natuurlijk ook twee of drie dagen per week daglenzen dragen en de overige dagen een bril. Wilt u alle dagen contactlenzen blijven dragen, dan zijn iWear maandlenzen een goedkoper alternatief. Deze dient u dan wel dagelijks te reinigen en desinfecteren. Laat u eerst adviseren door de Pearle contactlensspecialist bij u in de buurt. [top]

Mijn via internet bestelde zonnebril zit niet lekker, kan deze in de winkel worden afgesteld?
Uw via internet bestelde zonnebril kunt u in de winkel onbeperkt laten afstellen. [top]

Moet ik mijn lenzen in hebben bij een contactlenscontrole?
Indien u zachte of harde lenzen bij Pearle heeft gekocht, dient u de lenzen inderdaad in te hebben bij een contactlenscontrole. Wij adviseren u om de lenzen minimaal een aantal uur te hebben gedragen, zodat wij een goede controle kunnen uitvoeren. Indien u nachtlenzen draagt dient u deze niet in te hebben bij de controle. Indien u de lenzen niet bij ons heeft gekocht, adviseren wij u om dit te bespreken met de contactlensspecialist in de winkel. Hij/zij kan u aangeven wat voor de controle het beste is. Mocht er irritatie optreden bij het dragen van de lenzen, dient u direct de lenzen uit te doen en niet te blijven dragen. Neemt u ze dan mee in de lenshouder bij uw bezoek aan de winkel. [top]



Pearle Opticiens op de Markt 31, Den Bosch


Ik ben klant bij Pearle op de Markt 31. Waar kan ik nu terecht?
Wij kijken op dit moment naar het onderbrengen van klanten bij andere filialen van Pearle in Den Bosch en nemen hiervoor contact op met alle klanten van Pearle Opticiens Den Bosch Markt 31. Voor vragen kunt u ook terecht bij de klantenservice: 0800 – 274 50 00 (optie 2 – overige vragen). De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 09.00-18.00 uur.

Ik heb mijn bril/contactlenzen besteld. Loopt de levering van mijn bestelling nu vertraging op?
We verwachten dat brillen en contactlenzen die inmiddels al gekocht waren, zo spoedig mogelijk bij een ander filiaal in Den Bosch geleverd kunnen worden. Wij nemen contact op met alle klanten van Pearle Opticiens Den Bosch Markt 31 om hen hierover te informeren. Voor vragen kunt u ook terecht bij de klantenservice: 0800 – 274 50 00 (optie 2 – overige vragen). De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 09.00-18.00 uur.

Ik heb mijn bril weggebracht voor reparatie/onderhoud. Is deze nu verloren gegaan?
Wij kunnen dat nu niet uitsluiten maar nemen contact op met alle klanten van Pearle Opticiens Den Bosch Markt 31 om hen te informeren. Voor vragen kunt u ook terecht bij de klantenservice: 0800 – 274 50 00 (optie 2 – overige vragen). De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 09.00-18.00 uur.

Ik heb binnenkort een afspraak bij Pearle op de Markt. Waar kan ik nu terecht?
Wij kijken op dit moment naar het onderbrengen van deze klanten bij andere filialen van Pearle in Den Bosch en nemen hiervoor contact op met alle klanten van Pearle Opticiens Den Bosch Markt 31. Voor vragen kunt u ook terecht bij de klantenservice: 0800 – 274 50 00 (optie 2 – overige vragen). De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 09.00-18.00 uur.

Zijn mijn klantgegevens nu verloren gegaan?
Nee. Alle klantgegevens zijn gedigitaliseerd.

Waar kan ik terecht met vragen?
Voor vragen kunt u ook terecht bij de klantenservice: 0800 – 274 50 00 (optie 2 – overige vragen). De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 09.00-18.00.

 

P.O.S.T.
uw lenzen gratis thuisbezorgd

 

Gratis deskundige oogmeting
 

Pearle declareert voor u bij uw zorgverzekeraar

Partners

Volg ons

org-nl_pearle:/Content Items/2013/home/pnl-footer-ico-facebook.png  org-nl_pearle:/Content Items/2013/home/pnl-footer-ico-youtube.png

Volg ons

Winkels

  •  
  •